2013. március 8., péntek

Csirkepaprikás halászlé módjára főzve


Új kedvencem van. Ez főleg azért figyelemre méltó, mert ez egy tévéműsor. Ezt a státuszt eddig maximum sorozatok nyerték el. (Egészen konkrétan a Vészhelyzet és a Doktor House, slussz-passz.) Ez a műsor pedig a Gasztroangyal, ami, ha jól tudom, legalább másfél éve megy a közszolgálati csatornákon. Érzékeltem én, hogy létezik, kicsit tudatosabban akkor, mikor Fáy Miklós a róla írt kritikájában oda jutott, hogy nem tud rajta fogást találni. Nézni kb. egy hónapja kezdtem úgy hogy véletlenül konkrétan láttam egy adást, és előtte ragadtam. Nem akarom hosszan elemezni, aki nézi tudja: mindennapjaink, egy kicsit megemelve, de mégis természetesen. És csupa olyan recept, amit az ember azonnal meg akar főzni. Lehetőleg egy piros mázas cserépedényben. Ez az étel annyira egyszerű volt, hogy látni akartam, mi sül ki belőle. Azután, amikor föltettem, egyszer csak meghallottam anyám hangját, amint azt mondja: olyan kövér volt ez tyúk, hogy egyáltalán nem tettem alá zsírt. Mindjárt nagyobb bizalmam is lett hozzá, nem is hiába.

Csirkepaprikás halászlé módjára főzve (2 személyre):



1 fej vöröshagymát apróra vágunk, és 4 csirke felsőcombbal, meg 1 szárított csípős paprikával együtt feltesszük főni. Annyi vizet teszünk alá, hogy éppen ellepje a húst. Sózzuk, borsozzuk. Fedő alatt főzzük. Ha a hús puha, a forrásban lévő levébe kavarunk 1 teáskanál pirospaprikát, és belereszelünk 1 gerezd fokhagymát1 tojásból és fél pohár langyos vízből a megfelelő mennyiségű (kb. 15 dkg) liszttel galuskatésztát kavarunk, és a forrásban lévő ételbe nagyobb galuskákat szaggatunk. Kevésbé legyen piros, mint a hagyományos pörkölt, és a galuska beszaggatása előtt lehet egy picit sós, mert a galuska fölveszi.

Kifejezetten élveztem a galuska deszkáról való szaggatását, otthon mindig így csináltuk. (Deszkát a vízbe márt, rátesz egy nagy kanál galuskatésztát, késsel leválaszt egy csíkot, és a lébe vagdossa. Go to ten.)

1 megjegyzés:

  1. Én így készítem: 1 kg csirkeszárny, vagy csirkecomb, vagy apró hús. Bele a fazékba, ráöntök 2 liter vizet, s felforralom. Beleteszek két nagy fel vöröshagymát, pár gerezd fokhagymát, literenként egy evőkanál sót, egy evőkanál pirospaprikát. A csirkét egy óráig, a sertéshúst másfél óráig főzöm lassú tűzön. Negyven perc elteltével hozzáteszek még egy evőkanál pirospaprikát. Megkóstolom a levet, s ha kell utána sózom. Lehet borsot is tenni hozzá, vagy egy csípős paprikát kettévágva. Bográcsban is készülhet. Egyszerű kaja, nagyon finom.

    VálaszTörlés