2013. augusztus 25., vasárnap

Halas tészta

A diétába a halak még éppen beleférnek. Ennek köszönhetően tekintélyes mennyiségű halrudacskát pusztítottam el az elmúlt két hónapban. Egyéb  fagyasztott tengeri halhoz egyelőre nagy bizalmam nincs. Kétszer kellett kizarándokolnom a piacra három szelet friss süllőért és két kisebb darab kecsegéért, amelyeknek az árából karácsonyig el lennék látva halrúddal a közepes árkategóriájúból. Gyakorlatom sincs a halfőzésben, és az evésben sem, mondta is a halkereskedő, hogy nekem csak szálkátlan halat ajánl, nehogy valami baleset érjen. Ezt az ételt Merel főzte, de nem hallal, hanem garnélarákkal. Én egy vastag szelet süllőt használtam fel.

Halas tészta (1 személyre):

Kb. 20 dkg süllőt kockára vágunk. Összekeverünk édes szójaszószt, mézet és csípős paprikakrémet. Néhány percre ebbe a pácba áztatjuk a halakat. Közben megtisztítunk 4-5 fej gombát és csíkokra vágjuk. Több adagban  1-2 kanál olívaolajon megpirítjuk a gombaszeleteket és kiszedjük. 1 fej vöröshagymát finomra vágunk és kevés sóval a maradék olajon megpároljuk. Beletesszük a halkockákat és addig pirítjuk, míg kifehérednek. Hozzáöntjük a maradék páclevet, beletesszük a gombaszeleteket és pár percig még pároljuk. Közben kifőzünk sós vízben 2 adag mie tésztát, és ha elkészült összekeverjük a halas raguval.

Még sokat kell tanulnom, bár az nagy eredmény, hogy G. zokszó nélkül leült velem miközben én halat ettem, ő meg valami mást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése