2013. szeptember 30., hétfő

Könyvek 2013. szeptember


















Edward Hopper újabb ablaka.

Steven Saylor: A végzet fegyvere (A Roma sub rosa sorozat második kötete. Krimiolvasás közben megtudhatok mindent  Julius Caesar koráról, amit a középiskolában elmulasztottam. Mentségemre szolgáljon, hogy nekem Forgáchné tanította a történelmet. Akkor viszont most el kell olvasni az első kötetet, és az utána következő tizenkettőt is.)

M. C. Beaton: Hamish Macbeth és a nagy lazacfogás (Az első e-könyv, amiért pénzt adtam. Kár volt.)

Ed McBain: Csitt! (A 87. körzetben játszódó utolsó könyv, amelyben meghal a Süket, McBain visszatérő bűnöző figurája, a nyomozók pedig még mindig olyan idősek, mint ötven évvel azelőtt, az első kötet megjelenésekor. Nem a legjobb darabja a sorozatnak.)

Steven Saylor: Róma (Ebben a kötetben nem csak egy emberélet ideje telik el, hanem Róma teljes története a város alapításától /vagyis ab urbe condita/ a császárság létrejöttéig. Teljesen belefeledkeztem.)

Annyit azért nem kellett dolgozni, hogy csak négy könyvet olvassak el.

3 megjegyzés:

  1. Saylor összes eddig megjelent könyvét olvastam, a Róma folytatása a Birodalom, az is jó, a krimijei nekem tetszenek, szeretem, szórakoztatnak, pihentetnek, egyébként is Róma és a római birodalom szerelmese vagyok, bár Saylor könyvei más jellegűen informálnak Rómáról és a római életről, de mégis a nyomába se jöhetnek annak a sorozatnak, amit a figyelmedbe ajánlanék, ha netán nem ismernéd, én már többször is olvastam Collen McCollugh gigantikus sorozatát, mely Julius Caesar életéről, koráról, születésétől kezdve a haláláig, a családjáról, kortársairól, a környezetéről, hadi sikereiről, intrikáiról, szerelmeiről és az ő korában élt asszonyokról, hírességekről, hadvezérekről szól, lebilincselően izgalmas, olvasmányos, regényes, amiben tökéletesen közérthetően megtudhatja az olvasó miért is kellett a köztársaságnak buknia és miért és hogyan alakult ki a császárság. Ha még esetleg nem olvastad, nagyon ajánlom, szerintem letehetetlen, ha jó hosszú lesz az idei tél, megint nekiveselkedem, nem is tudom hanyadszorra, nem tudom megunni. /később bejártam ezeket a történelmi helyeket Rómában, na az volt a másik hatalmas élvezet, amiben részem volt/ :-)))))

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon jó tanács. McCollugh-nak olvastam egy-két könyvét. A Tövismadarakat, persze, meg a Timet, és egy harmadikat, aminek nem emlékszem a címére, egy hadikórházban játszódott. Meg van tőle egy angol nyelvű szakácskönyvem, jó nehéz ausztrál konyha. Igyekszem időt szakítani majd a római témájú könyveire is.

    VálaszTörlés
  3. Hát igen nálam is itt kezdődött, a Tövismadarakat imádtam, itt fordult elő az, hogy előbb láttam a filmsorozatot, még akkor amikor itthon be sem hozták, és ezután néztem utána az írónőnek, na és a Tövismadarak itthoni frenetikus sikere után kezdték a könyveit kiadni nálunk is. Ha érdekel a római birodalom időszaka, kb. I.e.100- I.u.20 -ig , Caesar és Augustus rendkívül izgalmas kora, akkor nagyon fog tetszeni 7 vagy 8 kötet, nem is tudom már pontosan. Hogy szakácskönyveket is írt, na ez meg nekem újdonság, ezt nem tudtam.

    VálaszTörlés