2013. október 21., hétfő

Spenótos pite

Háromszor elkészítettem már ezt a pitét augusztus vége óta, amikor Maastrichtban, a de Zwaan kávézóban, a főtér sarkán ezt ebédeltem. Az igen szűk étlapról mindketten a diétáink alapján választottunk. Pár hónapja még elég sok pénzt tettem volna fel arra, hogy én kérem a hamburgert, Merel pedig a sajtos pitét salátával, de most éppen fordítva történt. Én nem bántam meg, az biztos.

Spenótos pite (4 darab):





















Tésztája a gyümölcsös pite tésztája, kellemesen semleges. 15 dkg liszt, 10 dkg vaj, 1 csipet só, 1 tojássárga, 2 evőkanál hideg víz. Egy órát áll becsomagolva a hűtőben. Kinyújtás után 4 megfelelő méretű kört vágunk ki belőle, a maradékot lefagyasztjuk. Kibéleljük a piteformákat, megtöltjük a töltelékkel (25 dkg túró, 2 tojássárga, 2 teáskanál gríz, só, bors, szerecsendió, 1 gerezd reszelt fokhagyma, 25 dkg spenót finomra vágva), mindegyik pite tetejére egy szelet kecskesajtot teszünk, de ez el is maradhat. 200 fokos sütőben addig sütjük, míg a tésztaszélek enyhe színt kapnak. Pár perc pihentetés után tálaljuk, de hidegen is finom.

Azért ehhez az is kellett, hogy a maastrichti kirándulás másnapján a Dille & Kamillében vegyek hat egyszemélyes, kivehető aljú piteformát.

Na, ez most még idekivánkozott:



2 megjegyzés:

  1. Csak megjegyzem hogy az én ndk-s turmixgépem nem keverte ki a krémet a keverőtál szélére, mint ezek a mai szuper ketyerék. És minden ellentétes irányba kattant, tehát balkezeseknek készülhetett. Ez volt a két legfontosabb jó tulajdonsága.

    VálaszTörlés