2014. február 4., kedd

Juhtúrós kalács

A formázást láttam meg Piszkénél. Nála nyilván valami édes töltelék lehetett a kalácsban, de én rögtön sósan képzeltem el. Járt a fejemben egy ideje a juhtúróval/kéksajttal/fetával töltött kelt tészta. Sütöttem is már ilyet, de annak a formázásával nem voltam elégedett, csigát sem akartam, mert mindkettőnél inkább az egész tepsi tészta látványa fontos, a töltelék kifolyhat, én meg olyat akartam, ami önállóan is megáll, és minden irányból szép.

Juhtúrós briósok (7 darab):




















Kb. 1,5 dkg élesztőt 1,5 dl tejben, 2 kockacukorral felfuttatunk. Összegyúrjuk 10 dkg kenyérliszttel és 10 dkg rétesliszttel, 1 teáskanál sóval, 1 tojássárgával és belegyúrunk 5 dkg olvasztott vajat. Egy órát kelni hagyjuk, közben a maradék vajjal kikenünk hét kis ramekint vagy szufléformát (ennyi a készlet). Összekeverünk 1 doboz Philadelphia mutációt 10 dkg juhtúróval, 1 gerezd reszelt fokhagymával, sóval borssal, Ha a tészta megkelt, átgyúrjuk és lisztezett deszkán kb. 45 x 20 cm-es téglalappá nyújtunk. Ezt a lapot a keskeny oldalával párhuzamosan 7 csíkra vágjuk. A töltelék megfelelő hányadát (szemre elég osztani) a tésztacsík közepére kenjük, majd a tészta egyik oldalát ráhajtjuk, és feltekerjük úgy, hogy a hajtás belül legyen. Így nem fog kifolyni a töltelék.




















Az így kapott kis brióst a kivajazott formába tesszük, és ugyanígy járunk el a többi tésztával és töltelékkel is. Letakarva 30 percet kelesztjük, közben előmelegítjük a sütőt 200 fokra. A briósokat enyhén felvert tojásfehérjével megkenjük, megszórjuk valamilyen maggal, vagy magkeverékkel és pirosra sütjük.




















Tényleg megáll a lábán, és minden oldalról szép.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése