2014. február 23., vasárnap

Zöldségragu másodszor (béta)

Ezt az ételt egyszer megfőztem csicsókával, és egyszer krumplival. Első alkalommal az volt a kifogásom, hogy a csicsóka íze nem jött be nekem. Túlságosan földes, túlságosan éles. Másodszor a ropogós és szottyos részek aránya nem volt egyensúlyban. Hátha másnak jobban bejön. Gyanús volt nagyon, mikor a csicsókás változat kisült. Csak elcsomagoltam ebédre, és másnap három kollégával is megkóstoltatttam, mire én is elég bátor lettem enni belőle.

Csicsóka/krumpli-kelkáposzta gratin (2 személyre):




















1 evőkanál olívaolaj és 1 evőkanál vaj keverékén megpárolunk 1 kis fej apróra vágott vöröshagymát, sózzuk és hozzáadunk 1 gerezd apróra vágott fokhagymát. 3-4 fej csicsókát/krumplit meghámozunk, és uborkagyalun vékonyra szeleteljük. A hagymához adjuk, sózzuk, borsozzuk és ízesítjük kakukkfűvel. Körülbelül 5 percig pároljuk, majd adunk hozzá 1 dl tejszínt és 2 dl zöldséglevest, és még pár percig főzzük, hogy egy kicsit besűrűsödjön. Közben vastag csíkokra vágunk néhány kelkáposztalevelet és sós vízben pár percig blansírozzuk. Lecsöpögtetjük, és a csicsókához/krumplihoz keverjük. Átöntjük az egészet egy kivajazott tűzálló tálba és a következő keveréket öntjük a tetejére: 5 dkg zabpehely, 2 szelet szikkadt kenyér aprítógépben durvára vágva, 5 dkg dió egy zacskóban összetörve, 3 dkg reszelt sajt, 2 dkg olvasztott vaj. 190 fokos sütőben 25-30 percig sütjük.

Hugh-Fearnley Whittingstall receptje a The Guardianból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése