2014. március 16., vasárnap

Sajtos Stroganoff

A Stroganoff-bélszín elég gyakori étel külországban. Skóciában a legtöbb pubban láttam az étlapon, ettem is, bár nem hagyott bennem mély nyomokat. Matthew Scudder, akinek a kalandjait elég rendszeresen követem mostanában, feleségül vette régi barátnőjét, aki zsidó, volt call girl, ráadásul vegetáriánus. Ezen kívül persze jó fej, aki még főz is, a legutóbbi könyvben éppen egy tofu-Stroganoffot. Ezen erősen elgondolkoztam, és úgy találtam, hogy halloumi sajt kiválthatja a tofut.

Sajtos Stroganoff (3 személyre):





















A halloumi sajtot 1 cm oldalú hosszúkás hasábokra metéljük és olívaolajon pirosra sütjük. Kiszedjük. A maradék olajhoz adunk 1-2 dkg vajat és  1 fej finomra vágott vöröshagymát  kevés sóval megpárolunk rajta. Hozzáadunk 1 gerezd apróra vágott fokhagymát és kb. 30 dkg vastagabb szeletekre vágott gombát. Sózzuk, borsozzuk, és egy kicsit pirítjuk. Adunk hozzá kevés pirospaprikát (nem piros ételt akarunk, csak színeset), felengedjük kevés tejszínnel/mascarponéval. Visszatesszük a sajtdarabokat az ételbe. Hozzáadjuk fél citrom reszelt héját és néhány darab karikára vágott csemegeuborkát. Pár percig pároljuk. Megszórjuk finomra vágott zöldpetrezselyemmel és főtt (barna ) rizzsel tálaljuk.

Innen már tényleg csak egy lépés van a tofuig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése