2014. december 28., vasárnap

Hozzászólás a főzelék-kérdéshez

Divat ismét a főzelék. Hát persze, Főzelékes Ferinek és még sok mindenki másnak köszönhetően. Abszolút egyetértek. Ami nekem különösen tetszik, azok az új párosítások, merész fűszerezés. Kukorica paradicsommal és cukkinivel. Lencse édesköménnyel. Sárgaborsó kápiaparikával. Na, ez különösen szimpatikus, hogy a menzán megutáltatott egyenfőzelékek felfrissülnek, bár azért néha a római köményt kicsit sokallom mindenbe beletenni... Én is rohanok a forradalomba, de azért inkább maradnék a rántásnál a részleges pürésítés meg az étkezési keményítős habarás helyett. Szerintem energiatartalomban nincs különbség a habarás, meg a rántás között, ha már minden recept úgy indul, hogy a hagymát olajon dínszteljük. Az étkezési keményítő meg nekem már a túlságosan feldolgozott kategória, mert ki tudja milyen módszerrel vonják ki krumpliból vagy kukoricából. A liszt meg csak darált búza, nem más, és az a két kanálfejnyi még nem dönt romlásba. Én talán még annyit sem használok, jó hígak a főzelékeim. Meg is kapom néha, hogy "Nagyon finom volt a zöldbableves, csak azt nem értem, miért volt hozzá fasírt." Őszintén bevallom, szeretem azt a síma állagot, amit a rántás ad, és a rántásban pirított zöldfűszerek vagy hagymák sokkal intenzívebb ízűek.

Valami úton-módon felfedeztem a facebookon a Hokedli nevű levesezőt, és már a napi menűjük felsorolásából is remek ötletek meríthetőek, mint például ez a babfőzelék.

Spenótos fehérbabfőzelék pirított magvakkal




















Olívaolaj, vöröshagyma, fokhagyma, liszt/rántás, zöldség alaplé,  leöblített konzerv fehérbab, só, bors, lestyán, olasz zöldfűszerkeverék, ecet, 1 kockacukor. Ha kész, 2 jó marék bébispenótot keverünk bele, csak éppen essen össze, és már tálalható is. A tetejére pirított tökmag-napraforgó-mandula keverék és buggyantott tojás.

Ünnepek utáni böjtre.

5 megjegyzés:

  1. Abszolút egyetértek írásoddal, véleményeddel, ami a rántást meg a főzelékeket illeti, én is imádom, sűrűn is van nálam, hetente többször és más-más, bár én inkább maradok a hagyományos klasszikusoknál, nem mintha ez a spenótos babfőzelék ellenemre volna, de külön-külön nagyon szeretem és a teljesen hagyományos elkészítési móddal, hagyományos fűszererezéssel, legtöbbször én is híg rántással sűrítek, gyakran levesesek a főzelékeim, de abból aztán lehet félóránként, óránként többször is enni.
    Kicsit túlzásba viszik az úgynevezett "egészséges táplálkozást", ami szerintem nem is olyan egészséges.
    Tudod ahogy öregszem úgy méginkább térek vissza a nagymamámnál, édesanyámnál megszokott régimódi ízekhez:-))))

    VálaszTörlés
  2. Hahó, ez a blog változatlanul kedvemre való!

    BÚÉK a gazdájának és külön a lányának is!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm :)

    Csak egy kicsit több ihlet kellene az íráshoz és a főzéshez is.

    VálaszTörlés
  4. Igen, egyetértek! Ettem újfajta tökfőzeléket, amibe visszatették az összepasszírozott tököt, nem volt rossz, de a megszokott tökfőzeléktől messze volt. Az a kis kanál liszt, amit annyi ételbe teszel bele amit legalább négyen esznek meg nem hiszem hogy ártana. Meg a tejföl.

    VálaszTörlés
  5. Így van, így van! - Boldog új évet, sok bejegyzést, olvasónaplót kívánok.

    VálaszTörlés